Промоција монографије Гимназије
Поводом 50 година постојања инђијске Гимназије ученици и професори припремили су промоцију монографије у Народној библиотеци „Др Ђорђе Натошевић" која садржи најважније догађаје од постојања школе до данас.
Првих 50 година Гимназије
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/o-nama/gimnazija-danas.html#sigProId260603f325
Гимназија данас
Гимназија у Инђији је васпитно-образовна установа која припрема ученике за даље образовање на вишем и високом ступњу. Налази се у самом центру града, у саставу средњошколског центра у Инђији заједно са Техничком школом и школом за образовање ученика за услужне делатности. Заједно са тим школама користимо градску спортску халу, за извођење наставе и разних такмичења. Своје активности Гимназија обавља у једној згради укупне површине 2300 м², од тога просторија за наставу 1071 м², и то само у једној смени, јер школски простор користе и ученици средње школе «Др Ђорђе Натошевић».
Сваке школске године у школу се упишу нова четири одељења првог разреда и то два одељења друштвено-језичког смера а два одељења природно-математичког. Укупно школу похађа сваке школске године око 500 ученика у 16 одељења.
Визија школе
- Гимназија треба да буде школа са одличним излазним резултатима ученика. Под излазним резултатима подразумевају се и они егзактни, као што је успех на матури и такмичењима, али и они мање егзактни али подједнако важни, а то су: задовољство свих у школи, осећај прихваћености и компетенције, развој заједничког духа и осећаја припадности нашој школи.
- Гимназија треба да буде школа која равномерно развија и образовне и васпитне компоненте образовања.
- Наша школа је установа у којој се ни на тренутак не сме изгубити из вида ученик појединац и његове потребе. Сваки је ученик јединствено и комплексно биће, тако да и заједнички образовни садржаји морају бити проткани хуманим и топлим односом, а мора се учинити што је могуће више да ученик у школи добије могућност развијања свих димензија своје личности. Зато активности у школи треба да буду што разноврсније и да подстичу и интелектуални, физички, естетски, друштвени, морални и духовни развој. Све ово је и саставни део плана за унапређење квалитета рада школе.
- Гимназија је школа са процењеном високом безбедношћу ученика, и свих запослених у школи, а сада можемо рећи и на екскурзијама. И то је квалитет за који ћу се и даље максимално залагати.
- Гимназија је школа у којој се негују вредности као што су: знање, солидарност, идентитет и одговорност.
- У Гимназији мора да постоји слободна сарадња и пријатељско и конструктивно деловање на релацији између ученика и наставника, али и на релацији између наставног особља и свих запослених са руководством школе.
- Гимназија мора бити школа која је конкурентна и која може одговорити на потребе савременог човека у променљивом друштвеном окружењу.
- Тимски рад у гимназији је приоритет, јер без тимског рада неће бити могуће одговорити захтевима реформе гимназија која се спрема.
- Гимназију мора бити школа у којој је развијена свест о властитом националном идентитету и важности очувања културне баштине, школа у којој су прихваћене општецивилизацијске вредности као што су: толеранција, поштовање људских права и деловање на демократским принципима.
- Гимназија мора да израсте у установу која оспособљава за живот у мултикултуралном окружењу, која подстиче на активан и креативан живот, и у којој се јача лична одговорност према друштвеној заједници и околини.
- Гимназија мора пратити како потребе ученика тако и потребе запослених. Само заједничким снагама и ангажовањем свих чинилаца живота и рада школе могу се достићи највиши стандарди.
Мисија школе
- Остварити добре претпоставке за упис што квалитетнијих ученика у Гимназији (организоване континуиране сарадње с основним школама, одржавањем отвореног дана гимназије, израда флајера са подацима о школи, изборним предметима ,и ваннаставним активностима. Обезбедити што квалитетнију подршку за одржавање постојеће интернет странице школе, која је захваљујући ентузијазму наших колега информатичара једна од најуређенијих у земљи.)
- Квалитет редовне наставе одржавати на највишем нивоу
- Опремити постојеће кабинете новим училима и тако пратити савремене трендове у настави.
- Остварити предуслове да у следећим школским годинама ученици могу да бирају што већи број ваннаставних активности .
- Створити предуслове за смањење честих промена наставника у сврху подизања степена квалитета наставе и одржавања континуитета квалитета.
- Омогућити наставницима континуирана стручна усавршавања, како из матичне науке, тако и из педагогије, дидактике, образовне психологије и методике, како би ученици имали на располагању предаваче с највишим степеном компетенција.
- Омогућити ученицима и наставницима да развију своје потенцијале у различитим подручјима (социјално ангажовани рад, наука, уметност, ...)
- Омогућити задовољење различитих интересовања ученика путем низа ваннаставних и ваншколских активности које нису део прописаног наставног плана и програма и тако остварити предуслове за квалитетно спровођење слободног времена.
- Наставити рад постојећих ваннаставних активности које традиционално делују у Гимназији.
- Обогатити школски живот покретањем нових активности или обогаћивањем већ традиционалних (нпр. хуманитарне акције, школски часопис, интернет клуб, рекреација запослених,спортска такмичења, школски хор и оркестар, рецитаторска и драмска секција итд...)
- Подстицати ученике да учествују у волонтерским и еколошким акцијама и успоставити сарадњу са заинтересованим организацијама.
- Успоставити контакт и сарадњу са бившим ученицима наше школе, и водити евиденцију о успешности приликом уписа на факултете, као и о проценту оних који су завршили студије.
- Организовати континуирану сарадњу с различитим културним и образовним институцијама, посебно музејима, позориштима, ликовним галеријама и сл.
- Основни задатак Гимназије је да развије кључне компетенције пре свега: стваралачке и сазнајне потенцијале ученика, позитиван однос према раду, знању и учењу и оспособи их за самосталан рад и доживотно учење, да квалитетно образује и усмери што је могуће већи проценат наших ученика који ће свој културни, научни и интелектуални развој наставити на академским студијама.
Услови рада
Материјално - технички услови рада
Васпитно-образовни процес у Гимназији изводи се у намењеним учионицама за: српски језик и књижевност - 2, стране језике - 5, историју - 1, музичку и ликовну културу - 1, физику - 1, биологију - 1, хемију - 1, географију - 1, филозофију, психологију, социологију - 1 и рачунарство и информатику - 2.
Настава физичког и здравственог васпитања одвија се у фискултурној сали која је веома мала и не одговара нормативима. Због тога се настава овог предмета 35 часова по одељењу годишње изводи у градској спортској хали.
Школа поседује и библиотеку са 5998 књига.
Кадровски услови рада
Гимназија има 48 запослених радника тако да је обезбеђен одговарајући кадар за успешан рад
На реализацији програмских задатака у Гимназији је ангажовано 36 професора у настави и то: 16 професора са непуним радним временом и 20 са пуним радним временом.
Правно-материјално-финансијске послове обавља секретар и шеф рачуноводства.
На одржавању чистоће објекта ради домар, ложач и 4 помоћно-техничка радника. у школској 2014/2015. години.
Усавршавање кадрова врши се у оквиру школе (на састанцима Наставничког већа у оквиру предавања, на састанцима Стручних већа ) и на разним семинарима.
Квалификациона структура кадрова
- магистри наука - 3
- висока стручна спрема - 39
- средња стручна спрема - 4
- основна школа - 2
Ритам радног дана
Рад у Гимназији одвија се у току године у две смене наизменично пре и после подне (промене су недељне).
Сатница звоњења је утврђена за целу школску годину и то:
ПРВА смена почиње у 7.30 часова, завршава се седмим часом у 13.20 часова уз пет малих одмора по 5 минута и великим одмором од 20 минута после 3. часа.
ДРУГА смена почиње у 13.30 часова, завршава се седмим часом у 19.15 часова уз одморе као у првој смени.
САТНИЦА ЗВОЊЕЊА | ||
ПРЕ ПОДНЕ | ПОСЛЕ ПОДНЕ | |
1. час | 7,30 - 8,15 | 13,30 - 14,15 |
2. час | 8,20 - 9,05 | 14,20 - 15,05 |
3. час | 9,10 - 9,55 | 15,10 - 15,55 |
4. час | 10,15 - 11,00 | 16,15 - 17,00 |
5. час | 11,05 - 11,50 | 17,05 - 17,45 |
6. час | 11,55 - 12,40 | 17,50 - 18,30 |
7. час | 12,45 - 13,20 | 18,35 - 19,15 |
Остали облици васпитно образовног рада реализују се у договору са предметним наставницима и руководиоцима секција у зависности од слободног простора у контра смени када је у настави ССШ "Др.ђорђе Натошевић" и слободних термина у Спортској Хали у Инђији.