Виртуелна учионица

virtuelna ucionicaВиртуелна учионица Гимназије је сервис за учење путем интернета (учење на даљину) који омогућава самостално учење и олакшава савлађивање градива. Могу да га користе сви ученици гимназије. После регистрације и пријављивања на систем постају вам доступни садржаји који се ту налазе као што су лекције, тестови, литература. . .

Портал мој есДневник

Parental ControlsПортал за родитеље и ученике  мој есДневник омогућава лакше праћење учења и владања ученика. Родитељи и ученици овде могу погледати тренутне оцене ученика из свих предмета, као и оцене из претходних школских година. Такође, овде можете видети и податке о изостанцима ученика, као и о њиховом понашању и владању на часу . . .

Дан државности Републике Србије. Ко обележава овај дан, како и зашто?

Created: Friday, 14 February 2014

Сваке године 15. фебруара се обележава Дан државности Републике Србије. Интернет претраживач «Google» је две године за редом обележио овај празник ћириличним словима и мотивима који су карактеристичи за нашу земљу. То нас је подстакло да проверимо колико су ученици наше школе упознати са овом темом.

Спроведена је анкета међу ученицима Гимназије у Инђији, како бисмо проверили колико знају о овом битном празнику за Републику Србију. Анкетрали смо укупно 167 ученика. Резултати анкете су показали да 69% или 115 ученика зна тачан датум обележавања Дана државности. На друго питање, које је гласило: «Да ли знате разлог обележавања Дана државности», само 8% испитаних је дало потврдан одговор уз тачно образложење. Неки од најнеобичнијих одговора су «у част заробљеницима првог светског рата» и «Други светски устанак». Субјективно мишљење истраживачког тима је да су резултати поражавајући. Желимо да знате тачан одговор, и као резултат нашег истраживања имамо следеће информације.

Зашто ми уствари обележавамо Дан државности 15. фебруара?

Ако се вратимо у прошлост, прича изгледа овако... Првих дана 1804. године је почела обнова наше државе под вођством Карађорђа. Први орган власти, Правитељствујушћи совјет, формиран је 1805. године, који је имао за циљ ограничавање Карађорђеве власти. У периоду од 1813. до 1815. године је вођен Други српски устанак, под вођством Милоша Обреновића. Као што је и Милош био апсолутистички владар, 1826. године је под притиском старешина формиран Државни савет са циљем ограничавања власти. 1830. године Србија добија Хатишериф путем кога је Милош добио титулу наследног кнеза, а Србија добила аутономију. Ипак је и даље остала у полувазалном односу са Турском. Под притиском многих у Србији који су желели да ограниче Милошеву власт, био је принуђен да донесе први устав.

Први устав Србије је званично проглашен 15. фебруара 1835. године, на православни празник Сретење Господње, па је по томе устав добио име Сретенски устав. Ово је био један од најмодернијих, најдемократскијих и најлибералнијих устава свог доба. Њиме је у Србији укинут феудализам (међу првима у Европи) и уједно је представљао најисточнији одблесак Француске револуције. Тај устав никада није ступио на снагу, јер је рађен по узору на тадашњи савремени Француски устав. Ипак представља почетак нове Српске државе и зато је овај датум има толику важност и проглашен је за Дан државности. Дан државности Србије се славио до настанка Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, након чега је укинут, да би у Србији поново почео да се слави од 2002. године.

Имали смо циљ да сазнамо више и да првоверимо колико други знају о «Сретенском уставу» и Дану државности. Ипак је важно знати битне догађаје у својој историји и не би требало «Google» да нас подсећа на то.

Истраживачки тим: ученица првог разреда и три ученика четвртог разреда

Hits: 1122

Јутјуб канал

youtube logoЈутјуб канал Гимназије је место где се објављују видео садржаји о Гимназији, снимци разних дешавања и ученичких активности, као и занимљиви радови. Уколико се пријавите добијате могућност лакшег праћења актуелноси везаних за гимназију

Фејсбук страница

facebook logoФејсбук страница Гимназије садржи основне информације о Гимназији, као и разна обавештења. Уколико се пријавите добијате могућност лакшег праћења дешавања у гимназији као и бржег добијања информација . . .