Секција сликања и цртања
Ово полугодиште било је изузетно радно за ученике који су похађали додатне часове у склопу Секције сликања и цртања које води професорка ликовне културе Бранислава Вранић. У наставку текста можете прочитати шта су све радили.
Ученице првих разреда Јеленa Кртинић, Исидора Петрушић, Кристина Кантар, Теа Беатовић, Тамара Малешевић и Катарина Товаришки током месеца новембра и децембра правили су украсе за новогодишњи сокак који се одржао у нашем граду од 26.12. до 30.12. 2015. године. Материјал за украсе обезбедила је општина Инђија, а ученици су показали изузетну вољу и креативност. Осликавали су кугле од стиропора, дно од пластичних флаша акрилним бојама и шљокицама, правили су украсе од дас масе.
Ученице III1 Исидора Петровић и Невена Ћућуз у сарадњи са школским психологом осмислиле су и осликале акрилним бојама зидне површине поред канцеларије. Зид је замишљен као едукативни кутак са бројним порукама које су исписане поред портрета девојчица и дечака. Сав материјал обезбедила је Гимназија.
Ученице III4 разреда Ана, Кристина и Ивана Блануша сликале су на лесониту акрилним бојама репродукције по Монеу.
На часовима секције, кабинет Филозофије добио је и занимљиву шару инспирисану грчким бордурама у духу грчке филозофије.
Погледајте фотографије и уживајте у креативности наших ученика.
Исидора Петровић
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProIdbd7edc36b8
Површине и њени односи – текстура
Ученици I3, I4, II1 и II2 упознали су се са појмом површине кроз практичну вежбу и рад са глином.
Површина је геометријски појам који означава меру величине геометријске слике у еуклидском дводимензионалном простору. Тачка и линија немају површину, односно површина им је нула. Са друге стране раван има бесконачну површину.
Површина је такође и део тела у простору који је изложен спољашњости.
Материјали поред својих физичких и хемијских својстава имају и обележја визуелне и тактилне изражајности. Њих открива чуло вида и чуло додира. За визуелну културу веома је важан „додир погледом“, што значи да се самим виђењем доживљавају својства материјала и његове форме. Оно што визуелним опажањем или додиром осетимо као одређено стање материјала називамо текстуром. Она се исказује као глатко, храпаво, масно, суво, меко, тврдо итд.
Практични рад-техника вајања – глина
Глина је традиционални, класични материјал обрађује се техником додавања. Глину треба добро умесити до одговарајуће мекоће.
Ученици су имали велики избор мотива, требало је да испоштују текстуру, тј. да дочарају на својим радовима више врста тексутура. Било је ту разних идеја, од ситних колача, посудица са орнаментима, апстрактних мотива, животиња, кућица… Неколико ученика је своје радове и обојило темперама када се глина осушила.
Ученици I3 – Тамара Малешевић и Стефан Пуалић, извајали су монитор, тастатуру и миш за свог професора информатике Небојшу Живановића и поклонили му свој рад.
Погледајте радове ученика I године | ||
View the embedded image gallery online at:
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProId8fc8c66f94 |
||
Погледајте радове ученика II године | ||
View the embedded image gallery online at:
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProId6be70536bb |
Линија, цртеж као скица, студија и целовито решење
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProIdcb217233eb
Ученици I1 и I2 упознали су се са линијом и њеним могућностима кроз занимљиву вежбу.
Разговарали смо са професорком ликовне културе Браниславом Вранић:
„Цртеж је уметност и техника стварања слика на површини, најчешће папиру, путем линија, тачки, и мрља, обично тушем, оловком, кредом, угљеном или крејоном. Ученици на папиру цртају скицу коју желе да раде. Скицу преносе на школску шперплочу коју су пре тога могли да обоје у жељену боју. Након овога ученици су добили домаћи задатак да код куће укуцају мале ексере по контури облика, али и унутар облика ако желе да дочарају сенку и дубину. Правило је једноставно, тамо где је светлије има мање ексера, тамо где је гушће има више ексера. Домаћи рад донели су већ следећи час и наставили даље с радом. Наиме, око закуцаних ексера мотали су конац или вуницу у жељеној боји и њиме добијали облике које су хтели. Кроз занимљиву вежбу ученици су се упознали са линијом и развијали тимски дух, с обзиром на то да су радили у пару.“
Е. Јовановић
Окружно такмичење из математике
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProIdfa74932a72
Прослава Светог Саве
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProId4d64f4f10d
Драган Весић I4
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProIda9d0a4daa7
Деда Мраз у нашој школи
Ученици наше школе: Раде Обрадовић, Мирјана Барићак, Ања Годић, Исидора Петровић и Михаило Шепа припремили су и ове године новогодишњу предтаву за децу запослених у школи. Малишани су одушевљено гледали, тапшали и учествовали у представи. На самом крају Деда Мраз је поделио и пакетиће. Погледајте како смо се сви добро провели.
Исидора Петровић
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac.html?start=48#sigProIda00e2b2701