Линија, цртеж као скица, студија и целовито решење
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac/576-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%98%D0%B0,-%D1%86%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%B6-%D0%BA%D0%B0%D0%BE-%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%86%D0%B0,-%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0-%D0%B8-%D1%86%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%9A%D0%B5.html#sigProIdcb217233eb
Ученици I1 и I2 упознали су се са линијом и њеним могућностима кроз занимљиву вежбу.
Разговарали смо са професорком ликовне културе Браниславом Вранић:
„Цртеж је уметност и техника стварања слика на површини, најчешће папиру, путем линија, тачки, и мрља, обично тушем, оловком, кредом, угљеном или крејоном. Ученици на папиру цртају скицу коју желе да раде. Скицу преносе на школску шперплочу коју су пре тога могли да обоје у жељену боју. Након овога ученици су добили домаћи задатак да код куће укуцају мале ексере по контури облика, али и унутар облика ако желе да дочарају сенку и дубину. Правило је једноставно, тамо где је светлије има мање ексера, тамо где је гушће има више ексера. Домаћи рад донели су већ следећи час и наставили даље с радом. Наиме, око закуцаних ексера мотали су конац или вуницу у жељеној боји и њиме добијали облике које су хтели. Кроз занимљиву вежбу ученици су се упознали са линијом и развијали тимски дух, с обзиром на то да су радили у пару.“
Е. Јовановић
Hits: 767