Површине и њени односи – текстура
Ученици I3, I4, II1 и II2 упознали су се са појмом површине кроз практичну вежбу и рад са глином.
Површина је геометријски појам који означава меру величине геометријске слике у еуклидском дводимензионалном простору. Тачка и линија немају површину, односно површина им је нула. Са друге стране раван има бесконачну површину.
Површина је такође и део тела у простору који је изложен спољашњости.
Материјали поред својих физичких и хемијских својстава имају и обележја визуелне и тактилне изражајности. Њих открива чуло вида и чуло додира. За визуелну културу веома је важан „додир погледом“, што значи да се самим виђењем доживљавају својства материјала и његове форме. Оно што визуелним опажањем или додиром осетимо као одређено стање материјала називамо текстуром. Она се исказује као глатко, храпаво, масно, суво, меко, тврдо итд.
Практични рад-техника вајања – глина
Глина је традиционални, класични материјал обрађује се техником додавања. Глину треба добро умесити до одговарајуће мекоће.
Ученици су имали велики избор мотива, требало је да испоштују текстуру, тј. да дочарају на својим радовима више врста тексутура. Било је ту разних идеја, од ситних колача, посудица са орнаментима, апстрактних мотива, животиња, кућица… Неколико ученика је своје радове и обојило темперама када се глина осушила.
Ученици I3 – Тамара Малешевић и Стефан Пуалић, извајали су монитор, тастатуру и миш за свог професора информатике Небојшу Живановића и поклонили му свој рад.
Погледајте радове ученика I године | ||
View the embedded image gallery online at:
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac/577-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D1%9A%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B8-%E2%80%93-%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.html#sigProId8fc8c66f94 |
||
Погледајте радове ученика II године | ||
View the embedded image gallery online at:
https://www.gimnazijain.edu.rs/site/ucenici/novine-gimnazijalac/577-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D1%9A%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B8-%E2%80%93-%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.html#sigProId6be70536bb |