Виртуелна учионица

virtuelna ucionicaВиртуелна учионица Гимназије је сервис за учење путем интернета (учење на даљину) који омогућава самостално учење и олакшава савлађивање градива. Могу да га користе сви ученици гимназије. После регистрације и пријављивања на систем постају вам доступни садржаји који се ту налазе као што су лекције, тестови, литература. . .

Портал мој есДневник

Parental ControlsПортал за родитеље и ученике  мој есДневник омогућава лакше праћење учења и владања ученика. Родитељи и ученици овде могу погледати тренутне оцене ученика из свих предмета, као и оцене из претходних школских година. Такође, овде можете видети и податке о изостанцима ученика, као и о њиховом понашању и владању на часу . . .

Такмичење у дебатовању

Датум креирања: уторак, 26 април 2011

Ученички парламент Гимназије у Инђији, ове године организује прво школско такмичење у дебатовању. Овим такмичењем ћемо разбити монотоност која се увукла међу нас, Гимназијалце, и дати нам нову снагу за даљи рад. Право да учествују имају сва одељења Гимназије у Инђији. Свако одељење би требало да пошаље по једну трочлану (двочлану, уколико не може трећег члана да обезбеди) екипу на такмичење, а свака евентуална награда ће се односити на цело одељење, а не само на чланове екипе.

Такмичење ће се обавити по Карл Поперовим правилима. Одлуку о победнику ће донети трочлани жири. Њихова одлука је коначна и неизменљива. Жири може због непримереног понашања и неадекватног излагања да дисквалификује екипу и да дебату прекине пре њеног краја.

Екипа која заузима “за-став” (афирмацијска екипа), дужна је да тему изнесе онако како би се она изнела у јавности. Циљ ове екипе је да изнесе прикладне аргументе у складу са својом интерпретацијом теме.

Екипа која зазузима “против-став” (негацијска екипа) износи ставове супротне онима које је изнела афирмацијска екипа. Она својим ставовима може да обори аргументе које је изнела противничка екипа.

Правила током дебате су следећа :

  • истраживање теме није дозвољено током дебате;
  • никаква спољашња помоћ није дозвољена током дебате;
  • такмичари морају дати изворе за директне цитате;
  • такмичати морају да се понашају у скалду са интелектуалним поштењем, да не износе лажне аргументе и статистике, и да никад не измишљају податке или изворе;
  • дебати се треба приступити као тимској активности, што значи да сва три члана екипе треба подједнако да буду активна током дебате, и то ће битно учествовати на оцену екипе.

Обе екипе током дебате имају исто време за излагање. Свака дебата ће укупно трајати 20 минута, што значи да свака екипа на располагању има 10 минута. Време појединачних кругова неће бити ограничено, већ ће такмичари имати увид у протекло време, и на основу тога сами одређивати дужину свог излагања, водећи рачуна да не прекораче дозвољених 10 минута током целе дебате.

Дебата ће бити подељена у три круга:

У првом кругу, сви такмичари обе екипе дају уводну реч, односно, уводе нас у тему и свој став према истој, који је аргументован подацима из статистика. Први говори први такмичар афирмацијске екипе, а након њега говори први такмичар негацијске екипе. Потом говори други такмичар афирмацијске, па други такмичар негацијске. Следе трећи чланови афирмацијске И негацијске екипе. Током првог круга такмичари не смеју да износе против-аргументе на изнесене чињенице противничке екипе. Редослед којим говоре такмичари у екипи бирају они сами, и тај се редослед може променити у следећем кругу дебате.

У другом кругу, такмичари сучељавају своја мишљења. Тада и афирмацијска и негацијска екипа могу да оповргну аргументе које је у претходном кругу изнела противничка екипа, као и да изнесу нове у своју корист. Редослед излагања тимова је као у претходном кругу – један такмичар једне, па један такмичар друге екипе.

У трећем и последњем кругу дебате, прва два такмичара сваке екипе настављају своје излагање као и у претходном кругу, док последњи такмичар обе екипе има задатак да да завршну реч – закључак о теми и ставу који бране, с тим што тада ни једна ни друга екипа не би требало да износе нове аргументе, јер противничка екипа не може да одговори на њих. Уколико се нови аргументи тада изнесу, они неће бити уважени од стране жирија.

Осим ових правила, важно је да знате да приликом излагања треба да будете јасни, и да говорите смислено. Изглед и став такмичара у великој мери утиче на оцену екипе, па тако не треба да говорите себи у браду, да изгледате уплашено, несигурно, али не треба да будете ни превише нападни, да вичете или започињете препирку. Такође, док говорите, говорите публици, а не противничкој екипи, водитељу програма или жирију. Треба да будете самоуверени, сигурни у своје ставове и аргументе, никог не треба да се плашите и ничега да стидите. Тамо сте да покажете своје умеће говора и нико вас не може окривити ни за шта што сте на такмичењу рекли.

На једнодневном такмичењу, дебатује се на 15 различитих тема. На било коју тему може се дебатовати “ЗА” (афирмацијска екипа) и “ПРОТИВ” (негацијска екипа). Тема мора бити задата у форми изјавне реченице (нпр. Под  нож због лепоте) тако да се у самом називу не може препознати наклоност “ЗА” или “ПРОТИВ” задате теме.

Ученици се такмиче тако што износе своје ставове и мишљења обједињујући сва досад стечена знања из разних предмета, али и поткрепљујући их подацима из медија, а посебно са интернета. За све што се цитира, мора се навести извод цитата, аутор и сл.

Верујемо да сте добро разумели правила, али пре свега, да сте заинтересовани за такмичење и сигурно лепо дружење.

Пријаве екипа до 5. марта 2011. године, а о датуму одржавања такмичења екипе ће бити накнадно обавештене.

Теме на које ће се дискутовати:

    1. Хомосексуални бракови
    2. Постојање Бога
    3. Легализација дрога
    4. Примена магије, постојање магије
    5. Кич – као начин живота (у свакодневном животу)
    6. Инклузивно образовање
    7. Припадност политичкој партији – привилегија или терет
    8. Родитељи тинејџери
    9. Корупција
    10. Абортус
    11. Учешће младих у јавном животу
    12. Новац као моћ
    13. Савремена технологија – шанса или препрека
    14. Генетски модификована храна
    15. Смртна казна
Погодака: 574

Јутјуб канал

youtube logoЈутјуб канал Гимназије је место где се објављују видео садржаји о Гимназији, снимци разних дешавања и ученичких активности, као и занимљиви радови. Уколико се пријавите добијате могућност лакшег праћења актуелноси везаних за гимназију

Фејсбук страница

facebook logoФејсбук страница Гимназије садржи основне информације о Гимназији, као и разна обавештења. Уколико се пријавите добијате могућност лакшег праћења дешавања у гимназији као и бржег добијања информација . . .